Sommarminnen.


Jag saknar det som var i somras faktiskt - jobbet.
Vi var som en fet jävla familj på den där förbannade nöjesparken. Gröna Lund för dem som undrar.


Så sjukt många roliga incidenter som fick en att längta efter morgondagen när arbetsdagen var slut.
Så ska det vara.

Minns den gången i somras då  jag och Mikail jobbade på Katapulten under högsäsong och kön var 40 min lång och det var grymt högt tryck på alla stora attraktioner.
Jag går runt tornet och spänner fast folk medans Mikail sitter och kör
- och hör helt plötsligt hör jag hur han i micken utbrister:

-”Gott folk - jag vill gratta min kollega Cristian som fyller 40 idag - så jag tycker att vi tar i och sjunger för honom”


Varpå jag springer runt och försöker få alla femtioelvatusen fjortisar och andra människorna att förstå att han driver med mig och att jag faktiskt inte fyller år och att jag bara är 21. -  Och ÄNDÅ så börjar runt 60 personer i kön att sjunga och applådera medans Mikail sitter inne i körhytten och viker sig dubbel av garv.

Sånt är sjukt priceless alltså.




Cheers!


Kommentarer
Postat av: Sweet life style

härligt

2009-02-23 @ 15:26:00
URL: http://sweetlifestyle.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Hit me!

Trackback
RSS 2.0