Jobbet driver till skratt.




En av det roligaste sakerna med "jobbet" på sommaren är att man får höra och se så många göra och säga helt galet roliga saker ibland. - Det är nästan så att man glömmer bort effektiviteten när man jobbar och koncentrerar sig på att lyssna in lite av vad folk faktiskt säger.


Minns en del citat från i somras. Exemeplvis: - Jag står vid spärren och släpper in människor på tekopparna en dag. Eftersom barn under 4 år åker gratis så är helt plötsligt alla under 4.

En pappa med en liten pojke kommer gåendes mot spärren:

   Pappan: " Det är jag och han som ska åka."
   Jag: "Hur gammal är pojken?"
   Pappan: "Han är 3 och ett halft"
   Pojken tittar upp mot sin pappa och utbrister: "Nej pappa, det är jag inte alls, jag är 4 och ett halft"
   Pappan väser ner till pojken: "Nej, tyst nu, idag är du tre och ett halft"
   Pojken: - tittar ner i marken och mumlar "okej då".
   -Allt medans de fullkomligt glömmer ens existens brevid dem. Skitroligt.



Andra kommentarer får en att bli rätt snopen, förvånad och förskräckt på samma gång.
Som en dag - En pappa, en mamma och en liten tjej på ca 2 år sitter i en tekopp efter en åktur.

   Mamman: -" Det där gick väl bra"
   Pappan:- "Ja, var det roligt Mikaela? Var det jätteläskigt?"
   Flickan: ....Tystnad
   Mamman: - tittar på pappan...
   Pappan viskar till mamman med en besvärad min: "Hmm, hon luktar lite bajs".



Haha, eller den där gången då det var två tanter som kom till Gröna Lund och trodde att Fritt Fall var ett utsiktstorn. Kan bara föreställa mig deras min när de vagnen accelererar från 0-119 km/ tim på 2,5 sek. Oslagbart!


Nåja, ett gott skratt om dagen förlänger livet, eller vad säger dem? ;-)

Cheers!

Kommentarer
Postat av: Sabina

En av citaten gav mig inspartion till ett blogginlägg. hoppas det var okej att jag länkade till det här blogginlägget

2009-02-20 @ 21:44:59
URL: http://chahina.devote.se
Postat av: sara

ha ha ha gillade de med tanterna =) fick mig å skratta högt!

/sara blekingebor

2009-02-21 @ 12:15:43
Postat av: Ellen

Jag jobbade på gröna lund förra året och funderar på att söka igen det var så jäkla kul xD

2009-03-03 @ 17:53:30
URL: http://ellenbratt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig!

E-postadress:

URL/Bloggadress:

Hit me!

Trackback
RSS 2.0